Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky prodeje a pronájmu toaletních kabin
- Předmět všeobecných podmínek
- Tyto všeobecné podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran TOILETDESIGN s.r.o. (dále jen prodejce/pronajímatel nebo prodejce nebo pronajímatel) a zákazníka.
- Předmětem prodeje a pronájmu jsou toaletní kabiny a hygienická zařízení.
- Předání předmětu
- Předmět prodeje či pronájmu může být předán pouze na základě písemné objednávky, která byla prodejcem akceptována a potvrzena.
- Ústní, osobní či telefonická objednávka musí být zákazníkem písemně potvrzena.
- Specifické podmínky prodeje či pronájmu musí být uvedeny v objednávce. V objednávce musí být minimálně definovány: požadovaný termín a místo instalace, návrh designu (fotografie v digitální podobě s rozlišením minimálně 300 DPI a vyšší)
- Předmět prodeje či pronájmu musí být zákazníkovi předán vždy čistý a v plně funkčním stavu na základě dodacího listu.
- Prodejce/pronajimatel zajišťuje pojištění předmětu v průběhu transportu. Po předání ručí za veškeré škody na zboží způsobené špatnou manipulací, vandalismem či odcizením zákazník.
- Servis
- Servisní práce na předmětu prodeje či pronájmu jsou prováděny dle ukazatelů návštěvnosti, zásoby čisté vody a zaplnění nádoby odpadní vody toalety minimálně však jednou měsíčně, pokud není smluvními stranami v objednávce sjednáno jinak.
- Termín provádění servisních prací určuje prodejce/pronajimatel. Standardní servis je prováděn v pracovní dny od pondělí do pátku.
- Nadstandardní servis je možné provést na základě písemné objednávky zákazníka doručené prodejci/pronajimateli nejméně dva pracovní dny předem.
- Provedení servisu potvrzuje zákazník nebo jím pověření osoba prodejci/pronajímateli podpisem servisního listu.
- Servis toaletních kabin zahrnuje dopravu, vysátí fekálií a jejich odbornou likvidaci na čistírně odpadních vod ve shodě s platnými ekologickými předpisy, dále čištění a desinfekci předmětu prodeje či pronájmu, doplnění chemických náplní a toaletních potřeb. Vizuální kontrolu instalovaného vybavení a venkovního opláštění, test funkčnosti elektronického vybavení.
- V případě pronájmu je zákazník povinen okamžitě informovat pronajímatele o zjištěných poruchách či o nedostatcích v provedeném servisu. Pronajímatel pak tyto závady či nedostatky odstraní.
- Práva a povinnosti zákazníka
- V případě pronájmu je zákazník povinen chránit předmět pronájmu před odcizením a poškozením.
- Krádež nebo poškození v případě pronájmu musí zákazník bez prodlení ohlásit pronajímateli a současně Policii ČR. Pokud tak neučiní, bude vzniklá škoda v plné výši uplatňována po zákazníkovi.
- Zákazník nesmí pronajatý předmět bez souhlasu pronajímatele přemisťovat nebo třetí osobě pronajímat.
- U předmětu pronájmu nesmí zákazník provádět svévolně žádné servisní práce, opravy či jiné zásahy na předmětu pronájmu (nýtování, vrtání, atp.)
- Zákazník je povinen udržovat volný a sjízdný přístup k předmětu prodeje/pronájmu tak, aby prodejce/pronajímatel mohl provést servis. Servis zajišťuje prodejce/pronajímatel pomocí servisního vozu, který může být vybaven také vlekem.
- Nezajistí-li zákazník přístup k předmětu prodeje/pronájmu dle bodu 4.7, je zákazník povinen dopravit předmět prodeje/pronájmu do vzdálenosti 5 metrů od servisního vozu prodejce/pronajímatele.
- V případě, že zákazník nezajistí podmínky pro provedení servisu v řádném termínu, je zákazník povinen uhradit prodejci/pronajímateli jak neprovedený řádný servis, tak dopravné vztahující se k dodatečně prováděnému servisu.
- Rozhodne-li se zákazník zrušit potvrzenou objednávku a písemné zrušení této objednávky nedoručí prodejci/pronajímateli nejpozději dva pracovní dny před sjednaným dnem instalace, je zákazník povinen uhradit prodejci/pronajímateli všechny vzniklé náklady související se zrušenou objednávkou.
- Při volbě speciálního designu předmětu prodeje/pronájmu je nutné zaplatit nevratnou zálohu a všechny výdaje s tím spojené (náklady na pořízení fotografie, grafické práce, potisk, materiál na polep, atd.).
- Zákazník je povinen uhradit všechny dodatečné náklady, které prodejci/pronajímateli vzniknou při odstranění poškození či znehodnocení předmětu prodeje/pronájmu zaviněné zákazníkem.
- Ukončení pronájmu
- Není-li doba pronájmu přesně uvedena v objednávce, ukončení pronájmu je zákazník povinen sdělit pronajímateli písemně nejdéle dva pracovní dny před požadovaným dnem ukončení pronájmu.
- Pokud zákazník neoznámí pronajímateli ukončení pronájmu v termínu dle bodu 5.1, není možné přihlížet k případným reklamacím týkající se ukončení termínu pronájmu.
- Pronajímatel je oprávněn ukončit pronájem okamžitě v případě, že považuje předmět pronájmu za ohrožený, nebo pokud je zákazník opožděn s platbou za poskytované služby.
- Cena za prodej/nájem
- Cena za prodej zařízení bez dalšího servisu neobsahuje dopravu na místo a instalaci. Následnou údržbu si zajišťuje a hradí zákazník sám.
- V případě prodeje zařízení s následným servisem je v ceně zahrnuta doprava, instalace bez materiálu potřebného k ukotvení a umístění toalety v nestandardních podmínkách, pravidelný servis dle sjednané smlouvy a likvidace fekálií na čistírně odpadních vod.
- V případě pronájmu nájemní doba počíná a končí dnem dle potvrzené objednávky.
- Nájemné není počítáno za dobu, kdy je předmět pronájmu umístěn u zákazníka v případě, že tato doba předchází sjednanému začátku pronájmu. Nájemné není počítáno za dobu, kdy předmět pronájmu zůstává u zákazníka po uplynutí sjednaného dne ukončení pronájmu.
- Cena za pronájem obsahuje dopravu instalaci, odvoz, pravidelný servis dle sjednané smlouvy, likvidace fekálií na čistírně odpadních vod a pojištění předmětu pronájmu.
- Fakturace
- Prodejce vystaví a zašle zákazníkovi daňový doklad do 14-ti dnů od sjednaného prodeje. Daňový doklad je vystaven v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty.
- Prodejce/pronajímatel má právo požadovat po zákazníkovi platbu formou zálohy. V případě volby specifického designu má prodejce/pronajímatel právo žádat nevratnou zálohu na výdaje spojené s tvorbou tohoto designu.
- Standardní doba splatnosti je 14 dní ode dne vystavení daňového dokladu v případě pronájmu. Při prodeji je platba realizována nejpozději při předávání zboží.
- Podmínky prodeje/pronájmu pro neziskové organizace a státní správu, doba splatnosti činní 30 dní ode dne vystavení daňového dokladu
- Daňový doklad je považován za uhrazený v den, kdy je částka připsána na účet prodejce/pronajímatele.
- Pokud je daňový doklad vystaven v cizí měně, je zákazník povinen uhradit jak částku uvedenou na daňovém dokladu, tak bankovní poplatky související s úhradou.
- V případě pozdní úhrady je zákazník povinen uhradit prodejci/pronajímateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.
- V případě dlouhodobých akcí trvajících déle než 6 měsíců nebo u těch, kde není znám datum ukončení, bude daňový doklad vystavován v pravidelných intervalech po měsíci.
- V případě nestandardních objednávek může být způsob fakturace řešen samostatnou smlouvou.
- Za den zdanitelného plnění je považován poslední kalendářní den u ukončeného pronájmu. U platby v hotovosti nebo ve speciálních případech po předchozí dohodě se zákazníkem úhrada probíhá první den pronájmu.
- Doporučení
- Prodejce/pronajímatel doporučuje zákazníkovi, aby v zájmu ochrany zdraví uživatelů prováděl denní sanitaci exponovaných ploch toaletních kabin.
- Nařízení vlády č. 137/2004 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví, stanovuje počty toaletních kabin u krátkodobých akcí: 1 kabina vždy pro 50 žen a 100 mužů, 1 pisoár navíc pro 50 mužů, alespoň 1 záchod pro invalidy. Toaletní kabiny musí být uspořádány podle pohlaví odděleně.
- Platnost
- Tyto všeobecné obchodní podmínky a právní vztahy jimi upravené se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., nový občanský zákoník, v platném znění, a to i v případě, že všeobecné obchodní podmínky neobsahují přímo ustanovení upravující tyto právní vztahy.
- Vedlejší dohody nebo ústní ujištění nad rámec těchto všeobecných obchodních podmínek či nad rámec potvrzené objednávky jsou nezávazná.
- Všeobecné obchodní podmínky jsou dostupné na www.toiletdesign.cz
- Prodejce/pronajímatel si vyhrazuje právo změnit všeobecní obchodní podmínky podle svých potřeb v souladu s obchodní strategií a aktuálním stavem na trhu.
- Datum poslední úpravy: 13.září 2016